maanantai 18. maaliskuuta 2019

Mun jokapäivän ihonhoitorutiini

Mulla on aina ollut tosi kuiva iho ja varsinkin nenänpielet "lohkeilee", jos niitä ei rasvaa. Ihoni on muuten hyvässä kunnossa, jollei lasketa satunnaisia jättifinnejä, jotka yleensä iskee aina ennen jotain tärkeää tapahtumaa. Sen lisäksi että ne on yleensä kipeitä, mulla on paha tapa nyppiä niitä paskasin sormin tai sitte komedoraudalla. Kumpaakaan en suosittele. Lopputuloksena on vähintään tulehtuneempi paise kuin ennen ja siitä yleensä vielä jää kiva arpi. 
Silmänympärysiho mulla on todella tumma ja siihen ei auta nukkuminen, vesi eikä voiteet. Mun silmät on syvällä päässä, joten sekin tekee oman osansa tähän ongelmaan. Perehdyin tähän silmänmuoto-asiaan vasta hetki sitten, koska ihmettelin miksei tietyt meikit toimi mun silmissä, esimerkkinä isot siipirajaukset. No syy oli tosiaan silmänmallissa. No, nyt opetellaan meikaamaan syviä ja lähekkäin olevia silmiä. Toisaalta tieto siitä, minkä malliset omat silmät on, helpottaa todella paljon. Taas kerran jaarittelin jo ohi aiheen, joten  itse postaukseen:

AAMU

kasvonaamiosta myöhemmin
 
Aina ensimmäisenä huuhtelen kasvot kylmällä vedellä. Mitä kylmempää, sen parempi. Auttaa siihen aamuturvotukseen ja herättää kivasti.
Tämän jälkeen olen yrittänyt opetella käyttämään kasvovettä, erittäin huonolla lopputuloksella. Ilmeisesti kasvoveden tarkoitus ei olekaan pelkästään puhdistaa, vaan myös valmistaa ihoa ottamaan vastaan kosteusvoide. Itse oon aina  ajatellut et sen tehtävänä on puhdistus, mutta oi miten väärässä olen ollutkaan. Ja juuri kun luulin ymmärtäväni, luin ostolakossa Virven kirjoituksen erilaisista kasvo-hoito-ihmevesistä. Nyt mun tarvii pähkäillä, mitä niistä juuri mun iho kaipaa? Haluaisin kyllä mun aamurutiiniin jonkun kasvoveden, mutta minkä? Koska tällä hetkellä käytössä oleva kasvovesi on puhdistava, enkä koe tarvitsevai aamuisin puhdistusta.
Kolmantena lisään silmänympärysvoiteen, tällä hetkellä käytössä on dermosilin silmänympärys geelivoide. Imeytyy nopeasti ja taas kerran hinta ja laatu kohtaa. Erittäin riittoisa purkki, ostin tämän muistaakseni marraskuun lopulla ja vielä sitä on reippaasti.
Viimeisenä laitan kosteusvoiteen. Aamuisin kaipaan kosteuttavaa, mutta nopeasti imeytyvää voidetta. Tällä hetkellä mulla on käytössä Simplen Simple Protecting Light Moisturiser -kosteusvoide. Edullinen ja riittoisa, imeytyy hyvin ja sopii meikin alle. Helposti saatavilla, tätä myy mm. cittari ja prisma. noin 7euroa.
Kuten huomaa, mun aamurutiini on hyvin lyhyt ja yksinkertainen. Rakastan nukkumista ja aamuisin ei riitä aika eikä motivaatio pitkiin hoitohetkiin. Viikonloppuisin ja lomilla, asia on tottakai eri.

Ilta


 
Tärkein osa mun iltarutiinia on meikin pois peseminen. Koskaan ei ole hyvää syytä mennä meikit naamalla nukkumaan. Ja koska olen laiska, haluan pestä meikit pois suihkussa ja haluan tehokkaan, mutta hellävaraisen putsarin. Mä oon kokeillut lukemattomia putsareita, osa loistavia ja osa aivan hirveitä. Silti on yksi ylitse muiden.
Pirkka herkän ihon pesuneste
 Noin 3 euroa ja tällä lähtee meikit. 500millilitran pullo kestää mulla käytössä monta kuukautta. Yksinkertaisesti paras. Tämä on myös avainlippu-tuote, eli kaiken loistavuuden lisäksi tämä tehdään suomessa!
Jos jostain syystä en illalla käy suihkussa, tai mulla on extra-extra paljon meikkiä, käytän puhdistusliinoja. Näistä parhaimpia on primarkin omat liinat, mutta suomesta saatavina tykkään eniten lidlin herkälle iholle tarkoitetuista liinoista.
Tässä kohtaa kuvioon astuu kasvovesi, jolla pyyhin myös kaulan. Jotenkin tuntuu että kaulaan jää aina meikkiä, vaikka sen yrittäisi kuinka hyvin pestä samalla kun kasvot. Iltaisin siis kasvovesi viimeistelee puhdistuksen, ainakin itselläni.
Tuttuun tapaan, kasvoveden jälkeen laitan sy-voiteen. Iltaisin tykkään käyttää paksumpia ja kosteuttavampia voiteita myös sy-iholla. Nyt käytössä on Dr Botanicals Apothecary Pomegranate Superfood Brightening Eye Serum. Tämä tuli joulukuun LF beauty boxissa, mutta otin sen vasta käyttöön. Käytin ensin loppuun holy grail tuotteeni, egyptian magic voiteen. Se jos mikä oli täydellinen.
Lähiaikoina olen opetellut käyttämään myös seerumia, ennen kosteusvoidetta. Yllättäen tällä hetkellä käytössä on myöskin dermosilin tuote, Vitamin E kasvoseerumi hyal-x3. Joskus levitän tätä myös aamuisin jos ehdin/muistan, sillä tämä vaan tuntuu kivalta iholla.
Viimeisenä lisään tosiaan kosteusvoiteen, joka vähän vaihtelee. Yleensä se on jotain tuhdimpaa rasvaa. Tällä hetkellä käytössä dermosilin rauhoittava kasvovoide puolukka ja apteekista saatava orionin hydran perusrasva. Jälkimmäinen on ihan super-rasvaista ja alunperin käytin sitä käsiini, jotka aina pakkasen ja työhanskojen yhteisvaikutuksesta menee täysin rikki. Kasvoihin käytän tätä vain talvisin ja ehkä kerran, maksimissaan kaksi kertaa viikossa. Jos haluat nopeasti imeytyvän rasvan, se ei ole tämä. Suosittelen kokeilemaan orionin muita rasvoja, esimerkiksi aqualan L.
Viimeisenä ennen nukkumaanmenoa, lissän aina huulirasvan yöksi. Tällä hetkellä on käytössä dr. paw paw original balm. Sain tämän LF beauty boxissa, ihan okei tuote.

Kasvonaamiota teen vapaa-aamuina ja joskus arki-iltoina, en mitenkään säännöllisesti siis. Sen takia en kirjoita niistä nyt tähän, koska kyseessä on arkirutiini. Nämä asiat teen joka päivä ja olen todennut tämän omalle iholleni parhaaksi.Postaus ei ole dermosilin sponsoroima, vaikka niin tuotteiden määrän perusteella voisi luulla. Nyt vain sattui olemaan monta saman sarjan putelia käytössä.
Muita tosiaan vaihtelen useinkin, mutta pirkka on ja pysyy. Käytän toki muitakin putsareita, silti pirkan pesunestettä on oltava aina. Tulee itku jos se pääsee loppumaan eikä uutta pulloa ole.

Millanen on sun ihonhoitorutiini?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Hotel & Spa resort Järvisydän 2019

Seuraavat kaksi postausta ei liity kosmetiikkaan, mutta halusin jakaa nämä asiat teidän kanssa silti.  Käytiin viikolla 43 Rantasalmell...